Konkurs na projekt plakatu – Wciąż człowiek?

 

 

Adobe_Post_20210208_1316160.5764602145919556

Wyniki konkursu na plakat

29. Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej WCIĄŻ CZŁOWIEK

 

Konkurs na plakat 29. Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej „Wciąż człowiek?” został rozstrzygnięty! Komisja oceniła 229 projektów przysłanych przez 161 autorów z całej Polski. Zwyciężczynią konkursu została Sybilla Kuczniak. Serdecznie gratulujemy laureatce, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie!

Kuczniak-Sybilla-01_resize

 Sybilla Kuczniak

Poniżej przedstawiamy listę osób, których projekty zostały wyróżnione. Plakaty będzie można oglądać podczas wystawy organizowanej w ramach tegorocznej edycji Legnickiego Festiwalu SREBRO.

Agata Adaszek

Agata Adaszek

Małgorzata Boroń

Małgorzata Boroń

Klaudia Cisek

Klaudia Cisek

Joanna Dudek

Joanna Dudek

Joanna Dudek

Ewelina Kędzia

Ewelina Kędzia

Iga Kowalczyk

Iga Kowalczyk

Karolina Marczewska

Karolina Marczewska

Katarzyna Niespodzianka

Katarzyna Niespodzianka

Ewa Olejnik-Rakowska

Ewa Olejnik-Rakowska

Sebastian Rajczykowski

Sebastian Rajczykowski

Ewelina Szewczyk

Ewelina Szewczyk

Michał Szymaszek

Michał Szymaszek

Marcin Uścinowicz

Marcin Uścinowicz

Zuzanna Zaborowska

Zuzanna Zaborowska


Upłynął termin przesyłania propozycji plakatów do 29. MKSZ Wciąż człowiek?

Wyniki ogłosimy 8 lutego 2021


Galeria Sztuki w Legnicy

wznawia  konkurs na plakat promujący

29. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej

 

Termin nadsyłania projektów do 31 stycznia br.

Konkurs na plakat promujący 29. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej „Wciąż człowiek? / Still Human?” zostaje wznowiony. Przypominamy, że zwycięski projekt stanie się wiodącym motywem graficznym Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej, który jest głównym wydarzeniem Legnickiego Festiwalu SREBRO.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że od momentu wpłynięcia Państwa prac minęło sporo czasu, w którym świat diametralnie się zmienił – dlatego Ci z państwa, którzy czują taką potrzebę, mogą uaktualnić swój projekt.

Do udziału w konkursie zachęcamy również osoby, które dotychczas nie przesłały zgłoszenia.


 

Konkurs na plakat już po raz dziesiąty towarzyszy konkursowi złotniczemu, a zwycięski projekt tradycyjnie staje się plakatem promującym Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej i jego wiodącym motywem graficznym.

Konkurs złotniczy jest głównym wydarzeniem Legnickiego Festiwalu SREBRO. W ostatnich latach konkursy miały tematy: „Srebro” (2019),  „Iluzja” (2018), „Tożsamość” (2017) czy „Miasto” (2016); tegoroczny tytuł to:„Wciąż człowiek? / Still Human?”.

Legnica jest niemal stutysięcznym, historycznym miastem leżącym w sercu Dolnego Śląska – wyjątkowego regionu, od wieków słynącego z bogactw naturalnych, zwłaszcza ze złóż kamieni budowlanych i szlachetnych oraz metali szlachetnych – złota, miedzi i srebra. Do dziś dobrze prosperują tu kopalnie i huty, produkujące miedź i srebro w ilościach liczących się na świecie. Legnicki Festiwal SREBRO jest artystycznym odzwierciedleniem tej specyfiki regionu oraz śladem związanej z nią działalności gospodarczej.

 


Hologram Whitney Houston właśnie wyrusza na europejskie tournée i nie jest to pierwsze wskrzeszone na potrzeby koncertów „na żywo” bożyszcze fanów muzyki… Można zaplanować wakacje w kosmosie, bo już za dwa lata dostępny będzie hotel na orbicie za kosmiczną kwotę niemal 3 milionów złotych za dobę!

Nowy wspaniały świat? Czy naprawdę jest dla nas?

My, ludzie, pogrążamy się w depresji – za dziesięć lat będzie to najczęstsza choroba ludzkości, choć i dziś tylko 5 procent mieszkańców planety uznaje się za całkiem zdrowych. Otyłość zabija trzykrotnie więcej ludzi niż głód, choć śmierć z wycieńczenia zdarza się na świecie co sekundę, mimo że połowa wyprodukowanej globalnie żywności jest marnowana. W naszym cywilizowanym świecie wciąż opłacają się: wojny, ataki, zamachy, rzezie i masakry, a dwie na pięć zamordowanych kobiet na świecie ginie w domu z rąk partnera.

Teraz – jak pisze złowieszczo filozofka – obawiać się możemy już tylko siebie samych” [1].  

Nawet teocentryzm i przewrót kopernikański nie wyleczyły nas z egoizmu, podobnie jak nie nauczyły nas pokory wobec niezwykłości natury oraz potęgi jej żywiołów. Żyjąc w post-ludzkiej rzeczywistości dzielonej z humanoidalnymi mutantami, klonami, cyborgami i hybrydami, wciąż nie chcemy pogodzić się z kryzysem antropocentryzmu.

W erze gdy maszyny są mądrzejsze od ludzi i to z nimi spędzamy większość dnia, gdy nieodwracalnie zarastamy plastikiem (odkłada się w naszych ciałach i na dnie oceanów), gdy potrafimy zbadać, wyprodukować i sprzedać wszystko, wciąż spieramy się o człowieczeństwo zygoty, pierwotnych plemion, kolorowych ras, czy w końcu miejskiej egzystencji, która izoluje nas od natury i naturalnego rytmu dnia i nocy, zastępując więzi sąsiedzkie media-społecznością. Wciąż jeszcze potrzebujemy ciał, ale medycyna estetyczna i nanotechnologie medyczne, body art z Orlan i Stelarcem na czele, body hacking i rzeczywistość wirtualna pokazują, że właśnie przekraczamy i tę odwieczną granicę. Nie pozbyliśmy się mózgu gadziego, ale zyskaliśmy „smartfonowy kciuk”, nie przestaliśmy czuć zwierzęcych instynktów, ale mamy cyberseks i adrenalinę… w kinowym fotelu.

Czy pierwsza sklonowana owca Dolly czy Alba (fluorescencyjny królik Eduardo Kaca) wybaczyłyby nam? A wybijane dla kaprysu człowieka lwy, słonie i wieloryby lub delfiny, które w roku 2013 uznaliśmy za non-human persons, a do dziś więzimy je, wykorzystujemy i zabijamy? Czy wybierając betonową dżunglę, wirtualny świat, zapijając nutridrinkami syntetyczne suplementy diety w pigułkach, jesteśmy równie ludzcy jak nasi przodkowie? Czy odwracając się (od drugiego człowieka) ku sobie w geście selfie, wciąż jesteśmy ludźmi? Zwyciężyliśmy świat czy go pogrążyliśmy?

Za tym wszystkim stoi człowiek… Czy to wciąż człowiek?

[1] Jolanta Brach-Czaina, Błony umysłu, Warszawa, wyd. Sic!, 2003, s. 123.


 

LOGOTYPY DO POBRANIA

REGULAMIN KONKURSU

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Uczestnik Konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie przez organizatora Konkursu swoich danych osobowych w celu organizacji konkursu. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla uczestnictwa w Konkursie.
  2. Administratorem danych osobowych jest Galeria Sztuki w Legnicy, z siedzibą przy Pl. Katedralnym 1, 59-220 Legnica, e-mail: silver@galeria.legnica.eu, galeria@galeria.legnica.eu. Administrator będzie przetwarzał dane osobowe uczestników Konkursu, przy czym do wiadomości publicznej podane zostaną imiona i nazwiska uczestników Konkursu, których prace będą wystawiane na pokonkursowej wystawie. Podanie danych do wiadomości publicznej obejmuje ich publikację na stronach internetowych Organizatora www.silver.legnica.eu i www.galeria.legnica.eu oraz w jego mediach społecznościowych związanych z Legnickim Festiwalem SREBRO i Galerią Sztuki w Legnicy, umieszczenie na wystawie przy pracy/-ach danego uczestnika oraz przesyłanie do mediów i innych powiązanych podmiotów w materiałach informacyjnych i reklamowych dot. Konkursu.
  3. Celem przetwarzania danych uczestników jest: a) przeprowadzenie Konkursu (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt. f RODO); b) realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności przepisów podatkowych w przypadku laureatów Konkursu (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt. c RODO); c) ewentualne dochodzenie roszczeń lub obrona przed zgłoszonymi roszczeniami, w szczególności dotyczącymi naruszeń prawa autorskiego i ochrony wizerunku (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt f RODO).
  4. Dane osobowe uczestników będą udostępnione dostawcom usług, świadczącym je na rzecz Organizatora (np. operator pocztowy) oraz członkom Jury i Współorganizatorom. Dane osobowe uczestników nie będą profilowane.
  5. Dane osobowe uczestników będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, o których mowa w pkt. 4. Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo dostępu do swoich danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania i prawo do wniesienia sprzeciwu. Uczestnicy Konkursu mają prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.